zondag 18 mei 2014

Klein onderzoek naar toepasbaarheid herontwerp examentraining

Afgelopen dinsdag hebben "mijn" T 4 leerlingen hun examen beeldende vakken 2 al gehad. Afgelopen jaar heb ik met hen geoefend zoals ik beschreven heb in mijn herontwerp. Eigenlijk heb ik met hen vooral geoefend op vorm, Wat staat hier nu precies? Wat moet je nu eigenlijk doen bij deze vraag? Hoe pak je dat aan? Hoe lees je zo iets? En hoe beantwoord je dan zo'n vraag? Na het laatste school examen zei een van mijn leerlingen: "Ik hoorde je gewoon praten en ik wist precies wat ik moest doen!"

Ik heb de helft van de vragen nagekeken en het lijkt erop dat ze echt begrijpen wat er gevraagd wordt en ook nog de 'zelf' uitgevonden antwoord strategieën hebben toegepast!
Jippie! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten