Wat maakt dat leerlingen/ studenten leren?
Aansluiten bij zone van naaste ontwikkeling
Voorkennis bepalen en activeren en aansluiten bij deze kennis
Betekenisvol voor de student
Duidelijkheid over wat ze ermee kunnen
Rol van de docent
Afwisseling van werkvormen.
Gevoel dat ze de taak kunnen volbrengen/ haalbaar doel.
relatie/ competentie/ autonomie
Daarna gebrainstormed op wallwisher
Lijst van werkvormen
kennisoverdracht:
Quiz/ socrative en overige spelvormen
leren door te doen
Samenwerkend leren:
co-creatie
projectleren
Training van vaardigheden
Rollen spellen met experts
Expert binnen halen om mee op te denken
Volgens John Hattie:
feedback
teacher clarity
teacher - student relationship
Providing formative evaluation
Metacognitive strategies
kennisoverdracht:
Quiz/ socrative en overige spelvormen
leren door te doen
Samenwerkend leren:
co-creatie
projectleren
Training van vaardigheden
Rollen spellen met experts
Expert binnen halen om mee op te denken
Volgens John Hattie:
feedback
teacher clarity
teacher - student relationship
Providing formative evaluation
Metacognitive strategies
Geen opmerkingen:
Een reactie posten