maandag 24 februari 2014

La 2-2
met een baksteen kun je:

tafel poten maken,
hutje bouwen,
dammetje maken
bbq van maken
een ruit mee door gooien
dominoën
tekenen
ter verzwaring
als symbool gebruiken
als synoniem gebruiken

divergent denken is los van de kaders denken
convergente vraag: waarvoor gebruik je een baksteen






Examentaal voor vmbo T

meer convergeren:
Hoe verwerken leerlingen het liefst informatie ?
op welke wijze kunnen de leerlingen hun woordenschat uitbreiden
Examen lezen hoe doe je dat allemaal?
Op welke wijze ontwikkelt een leerling "wetenschappelijker" taal gebruik door de jaren heen.
wanneer is taal te moeilijk?
Op welke wijze koppel je inhoud aan taal?

meer divergerend

Waarvoor dienen examens?
Waarom doen leerlingen examen?
Wat willen we meten met de examens?
Wat levert het examen doen op voor de leerling?
Waarom is het nodig dat de leerling meer taalbegrip heeft?
Op welke wijze kunnen docenten taal begrip oefenen.
Hoe maken leerlingen keuzes over wat ze lezen en leren?
Hoe komt leren lezen en verwerken tot stand?

Gestelde vragen:

Op welke manieren  kun je ict inzetten in het onderwijs?

Op welke wijze zou de leerling zich vaktaal eigen kunnen maken




Geen opmerkingen:

Een reactie posten