La 2-2
met een baksteen kun je:
tafel poten maken,
hutje bouwen,
dammetje maken
bbq van maken
een ruit mee door gooien
dominoën
tekenen
ter verzwaring
als symbool gebruiken
als synoniem gebruiken
divergent denken is los van de kaders denken
convergente vraag: waarvoor gebruik je een baksteen
Examentaal voor vmbo T
meer convergeren:
Hoe verwerken leerlingen het liefst informatie ?
op welke wijze kunnen de leerlingen hun woordenschat uitbreiden
Examen lezen hoe doe je dat allemaal?
Op welke wijze ontwikkelt een leerling "wetenschappelijker" taal gebruik door de jaren heen.
wanneer is taal te moeilijk?
Op welke wijze koppel je inhoud aan taal?
meer divergerend
Waarvoor dienen examens?
Waarom doen leerlingen examen?
Wat willen we meten met de examens?
Wat levert het examen doen op voor de leerling?
Waarom is het nodig dat de leerling meer taalbegrip heeft?
Op welke wijze kunnen docenten taal begrip oefenen.
Hoe maken leerlingen keuzes over wat ze lezen en leren?
Hoe komt leren lezen en verwerken tot stand?
Gestelde vragen:
Op welke manieren kun je ict inzetten in het onderwijs?
Op welke wijze zou de leerling zich vaktaal eigen kunnen maken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten