maandag 24 februari 2014

herontwerp

Ideeën voor een herontwerp.

Na het oefenen in divergerende vragen stellen, kwam ik op deze  mogelijke vragen om ideeën en mogelijkheden te onderzoeken. We hebben gebrainstormd in 2 rondes.
De eerste ronde was alleen in de peerfeedback groep. De ronde erna met mijn mede- studenten

Op welke wijze zou de leerling zich vaktaal eigen kunnen maken?


Ik merkte dat het woord vaktaal anders geïnterpreteerd is als ik bedoeld had...

genoemd werden:
onderdompeling, stage, aansluiting bij de leefwereld van de leerling, collega coacht collega, en enkele concrete opdrachten zoals een zelf woordenboek ontwikkelen.

Na deze sessie vraag ik me af of het wel handig is om dit onderwerp aan te gaan pakken






Op welke manieren kun je ict inzetten in het onderwijs?

Deze vraag bleek meer divergerend te zijn.

genoemd werden:
ict gebruiken als vakdidactisch middel, gebruik maken van blog, facebook, twitter , e- portfolio enz., gamestorming, leerling volgend, flipping the class room, alleen nog maar notebooks en alle ict de deur uit en kijken waar het allemaal voor nodig is.

Deze mogelijkheid spreekt me zeer aan en bruikbaar voor de hele school.
Het sluit ook bij een pilot op school waar volgend jaar in ath 1 wordt gestart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten