We hebben we met een grote groep uit ons cluster deelgenomen aan de cursus toetsen schrijven door Tom Erkens van het Cito. Deze middag zie ik als een mooie start om op een eenduidige manier toetsen vorm te geven en onze toetsen bewuster in te richten via het KIT-model, en te kijken naar de verhouding KIT per leerjaar en determinatie in de onderbouw.
Er is in dit jaar binnen de verschillende secties ervaring opgedaan met KIT en determinatie, daarom wil ik jullie graag uitnodigen om op 13 mei van 15- 16 in lokaal A5 bij elkaar te komen om te hierover te overleggen aan de hand van toetsen.
Neem een voorbeeld-toets mee waarmee je de volgende onderwerpen kunt aantonen:
- Positieve ervaringen met het werken met het KIT-model.
- Knelpunten met het werken met KIT.
- Hoe maak je KIT zichtbaar voor de leerling?
- KIT en determinatie [voorbeeld toets Verzorging, wellicht bij andere secties ook zichtbaar op de toets?]
Doel van deze bijeenkomst het delen van 'good-practice', om in de sectie daarna actief verder te gaan met het schrijven van toetsen.
Vervolgvragen in de sectie kunnen daarom ook zijn:
- Verhoudingen K/IT in de verschillende leerjaren stromingen.
- Inzet van KIT in dakpanklassen
- Doorstroom naar H3.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten