dinsdag 8 april 2014

Overleg met clustercoordinatoren

Sinds 2 jaar hebben we op school clustercoördinatoren. Er zijn vier clusters te weten talen, praktijkgerichte vakken ( drama, verzorging,bo, ckv, techniek en kunstvak), beta en mens en maatschappij. Dit heeft als doel om meer vakoverstijgend samen te werken zodat de leerlijnen van de clusters aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Dat er nagedacht wordt over gelijkwaarde toetsing en nakijkmodellen en dat er met good practise gewerkt kan worden. Met twee clustercoördinatoren ( talen en praktijk) ben ik in gesprek gegaan over het herontwerp waar ik mee bezig ben en de toepasbaarheid in de clusters. beiden zien de noodzaak van taal ontwikkeling en woordenschat verbreding zeker in. En dan niet alleen in het voor examen jaar maar liefst al in klas 1. Zodat het een vanzelfsprekende strategie voor de leerling wordt. Dat geldt ook voor toetsing. Het trainen van aanpakstrategieën voor het lezen van de toetsvraag en een hoe de leerling een toetsvraag moet beantwoorden is een heel zinvol.
Dus graag verder ontwikkelen volgens beiden! We hebben met elkaar afgesproken dat we met enige regelmaat bijeen zullen komen om met elkaar over dit onderwerp te sparren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten