A. Bepalen van Kerndoelen/Leerdoelen: examen eisen vmbo t 4
kerndoelen schoolplan
examenblad/ digischool
- ervaringsgericht leren
- aansluiten bij de zone van naaste ontwikkeling
- oplossingsgericht begeleiden
- pdca cyclus
B. Bepalen van Vervlechting Kerndoelen/Leerdoelen (mate van integratie)
De aard van het ontwerp zal alle zaakvakken beslaan. Dus vakoverstijgend.
en niet methode gebonden
C. Bepalen van Aard Begeleiding (team teaching, fading in/out)
Docent gericht: Team teaching
leerlinggericht: scaffolding , behaviorisme, en oplossingsgericht
Docent gericht: Team teaching
leerlinggericht: scaffolding , behaviorisme, en oplossingsgericht
D. Bepalen van Aard Leeromgeving (simulatie, authenticiteit, project rondom "big question")
Zo vroeg mogelijk starten helpt om het de leerling gewoon te maken. Wel op letten dat de leerling het moment van oefening relevant vindt.
relevante artikelen:
Examenvragen en vaktaal
Zo vroeg mogelijk starten helpt om het de leerling gewoon te maken. Wel op letten dat de leerling het moment van oefening relevant vindt.
relevante artikelen:
Examenvragen en vaktaal
Opzet herontwerp:
Eindexamen taal begrip voor vmbo T4:
Op strijp s hebben ik samen met Geert, Jos, Mieke, Michel een gebrainstormd aan de hand van de 7 flow principes
Hier zie je het overzicht daarvan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten